חיפוש

דרך הבשור

מסלול נסיעה שלאורכו עצירות קצרות בנות מטרים ספורים ועד 4 ק"מ

הסבר כללי: נחל הבשור זורם כל השנה, הוא אחד הנחלים הגדולים הזורמים לכיוון הים התיכון, ולאורכו מספר פינות מקסימות, מסלולי נסיעה והליכה יפיפיים. לאורך הנחל ישנה דרך נופית לנסיעה, שאורכה כ-14 ק"מ וניתן לעצור בתחנות ומסלולונים קצרים לכל המשפחה בדרך.

איך מגיעים: נוסעים דרומה על כביש 40 עד צומת קמה, ופונים ימינה, ומיד שמאלה לכיוון משמר הנגב. נושאים עד צומת הנשיא ופונים ימינה לכביש 25. נוסעים עד צומת גילת ופונים שמאלה. ממשיכים עד צומת אורים ופונים שמאלה, לכביש 234 בצומת צאלים פונים ימינה לכיוון דרך הבשור וכחצי קילומטר משם נפנה ימינה לדרך עפר המתאימה לכל כלי הרכב ומשולטת: "דרך הבשור".

נקודות עניין במסלול: מגדל תצפית, גשר תלוי תצפית תל שרוחן, באר שרוחן, נחל הבשור.

עצירה ראשונה – מגדל תצפית. תצפית מרהיבה ממתינה לכם במרחק טיפוס קליל אחד לראש מגדל.

עצירה שנייה – גשר תלוי. את הגשר תראו מימינכם לאחר נסיעה קצרה בלבד לאחר מגדל התצפית. הגשר עובר מעל הנחל ואורכו 80 מטרים. ההליכה עליו חווייתית ולצידו השני, מעל גבעה קטנה נמצאת אנדרטת זכרון לזכרם של שני חברים שנהרגו במקום.

עצירה שלישית – סכר קק"ל. לאחר נסיעה של כ2 ק"מ תבחינו בשלט קטן המפנה לעבר חווה חקלאית. שם ניתן לחנות את הרכב ואחרי הליכה קצרה להגיע לסכר קק"ל החוצה את הנחל.

עצירה רביעית – באר רבובה. באר בעומק 18 מ' והוא שריד מכפר בדואי שננטש במלחמת העצמאות.

עצירה חמישית – תל שרוחן. כאן ניתן לערוך מסלול הליכה קליל ומעגלי המתחיל בתצפית מהתל ויורד לכיוון מזרח, חוצה את אפיק נחל הבשור וחוזר דרך באר שרוחן הנמצא בתוך סבך צמחיה של קנה סוף ועצי תמר. מהבאר נמשיך לתל שרוחן באפיק הנחל. ההליכה באפיק נוחה, מדובר על ציר רחב וניתן להבחין במקווי מים וצמחייה רבה מגוונת. המסלול עצמו חשוף ויש להיערך בהתאם.

עצירה שישית ואחרונה – פארק אשכול. פארק ענק ובו פינות חמד, מדשאות, שולחנות פיקניק וכמובן בריכת מים גדולה המקבלת את מימיה מעין הבשור אשר נובע כל השנה מקום מושלם לפיקניקים ומנוחה כייפית בסוף יום של טיול.

חניוני לילה באזור: תל אשקלון, פארק אשכול.