חיפוש

נחל המערה בכיוון מערת התאומים

הלוך חזור (מעגלי) // מתאים למשפחות

הסבר כללי: נחל המערה מסלול מקסים בתוך שמורת נחל דולב. ישנה אפשרות ארוכה להליכה במסלול לאורך הנחל כולו, כ7.5 ק"מ, המתחיל מצומת נס הרים ומסתיים בנקודת ההתחלה שנפרט כאן. מומלץ למי שיש ברשותו שני רכבים ומוכן ליום שלם של הליכה. אנו נפרט כאן על מסלול הלוך – חזור המוביל בערוץ נחל המערה עד מערת התאומים, אטרקציה מומלצת לאוהבי העטלפים והרפתקאות. חשוב לציין כי בחודשי החורף, העטלפים החיים במערה שקועים בשינת החורף ועל כן המערה סגורה ואסורה לכניסה.

דרגת קושי: קל-בינוני, 2.5 ק"מ.

איך מגיעים:  ממחלף שער הגיא נוסעים על כביש 38 לכיוון בית שמש. פונים דרומה לכיוון אזור התעשיה של בית שמש, ועולים על כביש 3855. ממשיכים ישר עד לשלט המראה ימינה למושב זנוח. לא פונים ליישוב, אלא שמאלה לדרך עפר נוחה המשולטת "מערת התאומים", וסימון דרך אדום. לאחר 1.2 ק"מ מגיעים אל חניון שהכשירה רשות הטבע והגנים, שם למעשה מסתיים המסלול הארוך של נחל המערה, ומתחיל המסלול שלנו.

נקודות עניין במסלול:  ערוץ נחל המערה, מערה קארסטית, עטלפים, צמחיית חורש ים תיכוני, "חליקות" סלעיות.

סיפור דרך: השביל פונה במעלה הנחל לכיוון מזרח, וסימון שבילים אדום. אופי המסלול סלעי ועובר בתוך ערוץ נחל המערה. השביל מפותל, מוצל ברובו, בינות לעצים צפופים ועל גבי גושי סלע. לאחר הליכה של כחצי שעה, מגיעים למערת התאומים. המערה גדולה וניתן להכנס לאולמה הראשי (מומלץ להצטייד בפנס). בחלל המרכזי ניתן לשמוע אלפי עטלפים הצווחים בחוזקה בה. בעבר היו גם נטיפים וזקיפים קארסטיים אך אלו הושחתו על ידי מטיילים בעומק האולם הראשי מטפטף מעיין קטן האגדה קושרת את המעיין הזה לשמו של הנחל.

אחרי שיוצאים מהמערה ממשיכים מזרחה עוד כ-150 מ' במעלה הערוץ. מגיעים למשטח אבן חלקלק שנוצר מעוצמת זרימת הנחל. בקצה המשטח ערימה של עפר ופסולת הבולמת את הגלישה המהירה. זהו מקום מעולה לפעילות של גליצ'ות משפחתיות! כשתסיימו, חיזרו על עיקבותיכם חזרה לרכב.

חניוני לילה באזור: בר גיורא, חרבת חנות.