חיפוש

הסנפיר הקטן

מעגלי // מתאים למשפחות

הסבר כללי: מסלול הסנפיר הקטן נמצא על הצלע הדרום המזרחית של המכתש הגדול. המסלול מיועד למשפחות, בדרגת קושי בינוני, המסלול מורכב מעלייה מאתגרת שבסופה מגיעים לפסגה וזוכים ליהנות מנוף עוצר נשימה. בהמשך המסלול ישנה ירידה שבחלקה יש להיעזר ביתדות שהוצבו במקום. תחילת וסיום המסלול מחניון החולות הצבעוניים. זוהי הנקודה היחידה ברחבי הארץ, ממנה מותר לאסוף חול צבעוני, מומלץ להשאיר זמן להתרשם ולהכין בקבוקי חול.

דרגת קושי: בינוני, 1.5 ק"מ.

איך מגיעים: נוסעים על כביש 40 לכיוון דרום. בצומת הנגב פונים שמאלה לכיוון ירוחם (כביש 224) וחוצים את העיר, לכיוון המכתש הגדול. לאחר מספר קילומטרים מתחילים לרדת בזהירות אל תוך המכתש.

נקודות עניין במסלול: תצפית מרשימה על המכתש, חולות צבעוניים ייחודיים.

סיפור דרך: תחילת המסלול בחניון אבן חול צבעונית. מהחניון חוצים את הכביש בזהירות והולכים לכיוון מזרח לצד הכביש , בזהירות רבה, עד שפוגשים בשלט המורה ימינה אל "הסנפיר הקטן" בסימון שבילים ירוק. בשלב זה מתחילים לעלות לתצפית, עלייה של כ 15-20 דקות, עד ההגעה לתצפית מרשימה על המכתש. יש להמשיך עד הנקודה הגבוהה ביותר- מפגש עם סימון שחור, שם תהיה נקודת התצפית הטובה ביותר על המכתש.

להמשך המסלול ממשיכים לכיוון ימין- במגמת ירידה, עם הסימון השחור יש להיעזר ביתדות האחיזה. לקראת אמצע הירידה ילוו אתכם חולות צבעוניים ותמשיכו עם השביל השחור עד שתגיעו לחניה ולנקודה שהשארתם בה את רכבכם. מומלץ להשאיר זמן לשחק ולבלות בחולות הצבעוניים המיוחדים.

חניוני לילה באזור: אבן חול צבעונית,  ממשית, פארק ספיר.