חיפוש

תל שרוחן

מעגלי // מתאים למשפחות

הסבר כללי: המסלול מתחיל מתצפית תל שרוחן המאפשרת הצצה מרהיבה על האזור. מסלול בדרגת קושי קלה המתאפיין בהליכה בנחל הבשור והליכה בין סוגי צמחיה מגוונים.

דרגת קושי: קל, 4 ק"מ.

איך מגיעים: נוסעים על כביש 4 לכיוון דרום. בצומת יד מרדכי פונים שמאלה לכביש 34 (לכיוון מזרח). עוברים את שדרות ולאחר מכן פונים ימינה- לכיוון דרום, לכביש 232. כשמגיעים לצומת שמתחברת עם כביש 25-פונים שמאלה ומיד לאחר מכן שוב ימינה ומתחברים שנית לכביש 232. נוסעים עוד כ 30 ק"מ. פונים שמאלה לכיוון : עין הבשור וממשיכים ישר עד שמגיעים לתל שרוחן.

נקודות עניין במסלול: תצפית תל שרוחן, באר שרוחן, נחל הבשור.

סיפור דרך: תחילת המסלול בתצפית תל שרוחן. מתל שרוחן יורד המסלול בכיוון מזרח , חוצה את אפיק נחל הבשור ועובר אל הגדה המזרחית. המסלול ממשיך בכיוון דרום מזרח וחוזר אל הערוץ. בהמשך המסלול מגיע לבאר שרוחן הנמצא בתוך סבך צמחיה של קנה סוף ועצי תמר. מהבאר נמשיך לתל שרוחן באפיק הנחל. ההליכה באפיק נוחה, מדובר על ציר רחב וניתן להבחין במקווי מים וצמחייה רבה מגוונת. המסלול עצמו חשוף ויש להיערך בהתאם.

חניוני לילה באזור: תל אשקלון, פארק אשכול.