חיפוש

נחל ערוגות | שמורת עין גדי

נחל ערוגות | שמורת עין גדי

מעגלי // מתאים למשפחות // אפשרות לכניסה למים

הסבר כלליהמסלול נמצא בשמורת טבע ונדרש תשלום בכניסה. נחל ערוגות היפהפה, מאופיין בזרימת מים צלולים ומתוקים לאורך כל השנה. ההליכה במסלול אפשרית בתוך הנחל, או בשביל יבש לאלו שמעדיפים, עם אפשרות בנקודות מסוימות ללכת במים. המסלול חשוף ברובו, אז יש להערך בהתאם עם כובעים, הרבה מים וקרם הגנה.

דרגת קושי: בינוני, 6 ק"מ.

איך מגיעיםנוסעים על כביש 90 לאורך ים המלח. כקילומטר צפונית לקיבוץ עין גדי מפנה שלט מערבה, לשמורת נחל ערוגות. שימו לב לשילוט על מנת לא להיכנס לנחל דוד שנמצא קרוב יותר לנקודת הכניסה.

נקודות עניין במסלול: מפלים, בריכות אטרקטיביות לשכשוך, צמחייה ייחודית לאזור.

סיפור דרך: מסלול בדרגת קושי בינונית. הליכה בערוץ נחל- הלוך חזור.

תחילת המסלול בכניסה לשמורת נחל ערוגות (בקופות). תחילתו בהליכה של כ2 ק"מ עד להגעה לחלק הרטוב של הנחל. משם ההמסלול ממשיך בקטע איתן של הנחל – לאורכו ברכות קטנות ומפלים, ונוף אפייני לצמחיית מים מתוקים. המסלול עובר לאורך גדתו הצפונית של הערוץ ומעליו בקטע שיש בו מספר עליות ומורדות ומוגן ברובו משטפונות. המסלול ממשיך עד המפל הנסתר – מפל יפיפה ויחודי שמתחתיו ברכת מים רדודה. (המפל נמצא כ 100 מ' מערבית למסלול). משם ממשיך המסלול לכיוון מערב, עוקף את המפל הנסתר ומגיע מצפון וממשיך בשביל כחול עד לברכות העליונות ולמפל הגדול המציין למעשה את סוף המסלול.  משם נשוב על עקבותנו חזרה על המסלול לנקודת ההתחלה.

חניוני לילה באזור: חניון עין גדי.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
Email
WhatsApp