חיפוש

תל שוכה | גבעת התורמוסים

מעגלי // מתאים למשפחות

הסבר כללי: מסלול בדרגת קושי קלה שעובר בין ממצאים רבים ומגוונים. בתנ"כ מוזכר האתר כמקום אסטרטגי השולט על עמק האלה, והמקום אף מוזכר בתיאור הקרב בין דויד לגוליית. מומלץ מאוד לביקור בחודשי פברואר- אפריל בזמן פריחת התורמוסים.

דרגת קושי: קל, 3.5 ק"מ.

איך מגיעים: נוסעים בכביש 38 לכיוון בית גוברין, עוברים את בית שמש והמושבים. בצומת האלה (בצידה יש תחנת דלק) פונים שמאלה (מזרחה) ועולים על כביש  375 לכיוון נתיב הל"ה. נוסעים כ-2 ק"מ ולאחר שהכביש מתעקל ימינה, יורדים מהכביש לדרך עפר בצד ימין. מגיעים לחניון עם סימון שבילים שחור ושם יש לחנות. מי שמגיע ממזרח לא יכול לפנות שמאלה לתחילת המסלול עקב הקו הלבן המפריד בין הנתיבים. יש להמשיך עד היכן שניתן להסתובב ומשם לחזור.

נקודות עניין במסלול: תצפית היקפית מהתל, הממצאים מגוונים וייחודים, פריחת התורמוסים.

סיפור דרך: מנקודת החנייה עולים בסימון שבילים כחול על הגבעה לכיוון דרום מזרח. על הרכס ישנם פתחי מערות ובורות מים שניתן ליפול אליהם, על כן יש להקפיד על הליכה רק במסלול המסומן. השביל הכחול עולה בתלילות, אך אין צורך למהר. תעצרו , תינשמו ותהנו מהפריחה ומהנוף.

גם לאחר שהגעתם לפיגסת התל, ממשיכים ללכת על השביל המסומן בכחול לכיוון דרום מזרח.

לאחר הירידה המתונה, בשולי מטעי זיתים, תתחברו עם דרך עפר. פונים בשביל ימינה ויורדים בתוך ערוץ רדוד. בהמשך הדרך תיתקלו בשביל עפר המסומן בשחור- ולאחר כ 300 מ' תגיעו לנקודת המוצא ממנה יצאתם.

חניוני לילה באזור: תל עזקה, מצפה משואה.