חיפוש

בורות לוץ | מסלול ארוך

מעגלי

הסבר כללי: מסלול מעגלי, מתאים למשפחות אך מאתגר מבחינת אורכו. לאורך המסלול רואים בורות עתיקים וכן צמחייה מגוונת ועשירה.

דרגת קושי: מיטבי לכת, 9 ק"מ.

איך מגיעים: למגיעים מבאר שבע: נוסעים על כביש 40 לכיוון מצפה רמון. בצומת הרוחות פונים לכיוון מערב- ימינה, ומתחברים לכביש 171. ממשיכים ישר בכביש כ40 דקות לערך, עד שרואים מצד ימין שלט חום המוביל לשביל עפר ומפנה לחניון לילה בורות לוץ. נוסעים על דרך עפר כ 10 דקות עד לחניון בו מתחילים את המסלול.

נקודות עניין במסלול: 17 בורות מים עתיקים, צמחייה ייחודית לאזור זה.

סיפור דרך: המסלול הינו מעגלי ומתאים למיטבי לכת. המסלול מתחיל בחניון הלילה ומסתיים באותה הנקודה. מהחניון יוצאים לכיוון צפון עם סימון שבילים אדום, ותוך זמן קצר תגיעו לבורות הראשונים. ממשיכים עם השביל האדום לכיוון כללי- צפונה. לאחר כ 2.5 ק"מ מגיעים לפיצול שבילים של שבילים ירוק- אדום, הנפגש עם שביל שעולה ל"ראש אילות" .עלייה לא קלה אך שווה את המאמץ ואת הנוף שתראו משם! מהתצפית יורדים מעט בחזרה לסימון הירוק. בשלב זה יש לזהות ולאתר סימון שבילים אדום שאיתו יורדים על לנחל איילות. בהמשך השביל מתחברים לסימון שבילים שחור. הולכים בנחל ובשלב זה יש לשים לב לשביל שעולה מהנחל אל הר רומם ומשם ממשיכים בשביל השחור עד לחניון.

חניוני לילה באזור: חניון בורות לוץ.