חיפוש

עמוד עילי מעגלי

הלוך // מתאים למשפחות // 4 ק"מ

הסבר כללי: נחל עמוד הינו אחד המרשימים בארץ, ובמהלכו ניתן לחוות את כל מערכת הנופאדם במלואה – גאולוגיה, מים, בעלי חים, צמחיה עשירה ומגוונת וגם היסטוריה ושרידי אדם. הכניסה לשמורה בתשלום.

איך מגיעים: בצומת גולני פונים לכביש 65 לכיוון צפון מערב, ובצומת קדרים פונים שמאלה לכביש 85. לאחר נסיעה קצרה, פונים ימינה בצומת חנניה לכביש 866. הכביש עולה ומתעקל (ניתן לעצור בדרך במפלי פרוד) וממשיכים עם הכביש ישר , עד כפר שמאי. כקילומטר אחרי כפר שמאי, זוהי נקודת הגישה לנחל. יש לרדת לשביל עפר ולנסוע איתו כק"מ עד ההגעה לחניה.

נקודות עניין במסלול:  תצפית יפה על השמורה ועל הר כנען. בריכות טבעיות ומעיינות בהם ניתן לשכשך.

דרגת קושי: קל-בינוני, 4 ק"מ.

סיפור דרך: המסלול מתחיל מחניון הלילה, מהכניסה לשמורה. הולכים עם השביל המסומן באדום, ומתחיל במגמת ירידה. הקפידו לרדת בזהירות, לפניכם ירידה לא קצרה. האתר הראשון בו תיפגשו הינו מבנה נטוש ששימש את משטרת עין תינה. משם תמשיכו במגמת ירידה במדרגות. בהמשך השביל בפיצול שבילים אדום- שחור- ממשיכים על השביל השחור לכיוון מזרח. תחצו את נחל מירון עד שתגיעו לטחנת קמח. בהמשך השביל תרדו לאפיק הנחל אותו חוצים בעזרת גשרון עשוי מעץ. ממשיכים עם השביל לכיוון דרום מזרח, מגיעים לטחנת קמח נוספת, חוצים את נחל עמוד ומגיעים לברכות "שכוי" – בריכות גדולות עם עצי דולב סביבן. מהבריכות, ממשיכים עם המסלול לכיוון מערב- צפון על המסלול הכחול, מהצד השני של הנחל שאיתו הגענו. ממשיכים עד לתחנת משטרת עין תינה , אותה עברנו בתחילת המסלול ופונים שמאלה- מערבה לשביל האדום וממשיכים בשביל עד לרכב.

חניוני לילה באזור: חרבת חוממה, חרבת שמע, חניון נחל עמוד.

• אזור טיול: הגליל המערבי
  • מפה מספר: 2
  • סימון שבילים: אדום 2322, כחול

הערה חשובה: הכניסה לשמורה כרוכה בתשלום! יש להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים על העלויות המעודכנות.