חיפוש

נחל צלמון

הלוך חזור // מתאים למשפחות // מתאים לכלבים // אפשרות כניסה למים

הסבר כללי:  המסלול לנחל צלמון הינו הלוך- חזור. המסלול מתאים למשפחה ומאפשר גם שכשוך קליל במים. המסלול הינו בדרגת קושי קלה ומשלב צמחית נחלים עשירה, זרימת מים לאורך כל השנה

דרגת קושי: קל, 3 ק"מ.

איך מגיעים: נוסעים על כביש 2- כביש החוף לכיוון צפון ובמחלף זכרון יורדים לכביש 70 ונוסעים לכיוון צפון. ביקנעם, לאחר שעברתם את מתחם "ביג" יורדים במחלף לכביש 722 לכיוון צפון. בצומת אלונים פונים ימינה לכביש 75 ומיד לאחר מכן שמאלה לכביש 77 צפונה. ממשיכים כ- 26 ק"מ ובצומת גולני משתלבים לכביש 65 לכיוון צפון וממשיכים עם הכביש כ- 8 ק"מ . בצומת עילבון פונים שמאלה לכיוון מערב לעולים על כביש 806. מתעקלים עם הכביש עד לשילוט ימינה לנחל צלמון, פונים מיד שוב ימינה עד שמגיעים לתחילת המסלול.

נקודות עניין במסלול: טחנות קמח עתיקות, זרימת מים לאורך כל השנה, בריכות מים טבעיות, צמחייה עשירה ועוד.

סיפור דרך: המסלול מסומן בכחול לבן ויש לעקוב אחר הסימונים לאורך השביל. בשלב מוקדם של השביל תגיעו לבריכת מים קטנה ותוכלו לשכשך את הרגליים – תלוי כמובן שכמות המים שזרמה לנחל באותה השנה, במקורו במעין הנובע כל השנה – עין צלמון. לאורך המסלול נקודות עצירה ושיכשוך רבות בהן ניתן לעצור ולשבת לצד הנחל. בהמשך המסלול תוכלו להתרשם מכעשר טחנות קמח עתיקות שהיו פעילות בעבר הלא רחוק. לאחר קצת פחות משתי קילומטרים, תגיעו ל 2 טחנות קמח נוספות, גדולות ומרשימות. זו נקודת הציון של סיום המסלול למי שחוזר על עקבותיו. עליכם להסתובב חזרה בשביל עד שתגיעו לרכב.

ניתן גם להגיע עם רכב נוסף עד טחנות הקמח הגדולות ובכך למנוע את ההליכה חזרה.

חניוני לילה באזור: חרבת חוממה, חרבת שמע,  יער ביריה.