חיפוש

נחל גוב ומעלה עקרבים

מעגלי

הסבר כללי:  מסלול נחל גוב ומעלה עקרבים הינו מסלול מעגלי, בדרגת קושי בינוני המתאים למיטיבי לכת. המסלול מומלץ להליכה לילדים מכיתה ח׳ ומעלה. המסלול בנוי מ-2 חלקים מרכזיים: הראשון הינו עלייה של מעלה עקרבים רומי והשני ברובו הינו מסלול במגמת ירידה. במהלך המסלול תהנו מהליכה בנחל גוב, בתוך קניון, ותיעזרו במעבר המעוק בסולמות וחבלים, תבקרו באתקים אתרים ותהנו מתצפיות יפות אל המרחבים המדבריים.

דרגת קושי: מיטיבי לכת, 7 ק"מ.

איך מגיעים:  נוסעים על כביש 40 לכיוון דרום. במחלף שרה יש לרדת ולהתחבר לכביש 25, נוסעים כ 40 ק״מ על הכביש, עוברים את דימונה ולאחר מכן בצומת רותם פונים ימינה- דרומה לכביש 206 (לכיוון המכתש הגדול ומפעלי אורון). לאחר כ- 10 ק״מ תפנו שמאלה – מזרחה, לכביש 227 לכיוון אילת ומעלה עקרבים. ממשיכים ישר עם הכביש למעלה עקרבים יש לנסוע עד שמגיעים לתחתית מעלה עקרבים ושם מחנים את הרכבים.

נקודות עניין במסלול: תצפיות מרהיבות, מדרגות חצובות בסלע, מצד צפיר (למי שמחליט לעלות עד אליו), שימוש בסולמות וחבלים ועוד.

סיפור דרך: המסלול מתחיל בתחתית מעלה עקרבים, בסימון שבילים כחול לבן. לאחר מספר דקות של הליכה, תגיעו לפיצול עם שביל בסימון ירוק לבן. ממשיכים בשביל הכחול ומתחילים במגמת עליה את במעלה עקרבים. לקראת סיום העליה , חפשו את סימון השבילים השקוף- לבן, המוביל לתצפית בחרבת צפיר- מומלץ להקדיש זמן וללכת לתצפית. חוזרים לשביל הכחול וממשיכים לעלות עד הפיצול עם סימון שבילים שחור. למעוניינים- ניתן ללכת כ-300 מ׳ נוספים ולהגיע למצד צפיר. לאחר עצירת שתייה ונשנוש קל בנוף המקסים והמצד המעניין, חוזרים לשביל השחור וממשיכים ללכת לכיוון נחל גוב. לאחר כ- 30 דקות הליכה (לערך) מגיעים לפיצול שבילים ירוק, הירידה בנחל משופעת אטרקציות טיוליות גרון יתדות וחבלים העוברים דרך גבי הנחל. אם יתמזל מזלכם, לאחר עונה גשומה, הגבים יהיו מלאים ותוכלו אף לשכשך במי השטפונות. מתקדמים במגמת ירידה בשביל הירוק לכיוון החניה. הירידה לנחל גוב הינה בעזרת יתדות וחבלים שהוצבו על מנת לסייע למטיילים. קחו את הזמן ורדו בזהירות. לאחר הירידה תגיעו לפיצול עם שביל כחול איתו התחלתם את המסלול. יש ללכת בשביל הכחול עד ההגעה לרכב.

חניוני לילה באזור: שמורת שיזף ליד חצבה, ספיר.