חיפוש

נחל ספונים

מעגלי // מתאים למשפחות

כללי: מסלול המיועד למשפחות שרוצות לאתגר את עצמן. המסלול הינו ברמת קושי בינוני – קשה ואינה מומלצת לילדים מתחת לגיל 6. במסלול תוכלו להתרשם ממערת עטלפים, תצפיות נוף מרהיבות וצמחיה מגוונת ועשירה.

דרגת קושי: בינוני – קשה, 4 ק"מ.

איך מגיעים: נוסעים על כביש 4, לכיוון צפון. ממשיכים כ-3 ק"מ נוספים לאחר צומת אורן, עוברים את "מגדים" ופונים ימינה לכיוון "נחל ספונים" על פי השלט המורה על כך. שימו לב לסימון בצד הכביש לק"מ ה- 194, שם תהיה הפניה הנ"ל.

נקודות עניין במסלול:  מערות פרה הסטוריות, תצפיות מיוחדות, צמחייה מגוונת ועשירה.

סיפור דרך:  בצמוד לכביש 4, מתחיל שבילים בסימון אדום לבן , הולכים לאורך שדרת ברושים, עוברים במטעי בנות ומגיעים לתחילתו של נחל ספונים. בפיצול השבילים אותו תיפגשו בתחילת המסלול- של סימון אדום וכחול, יש להמשיך על האדום. הולכים כק"מ על השביל האדום במגמת עליה (מתונה יחסית) לעבר מערת ספונים. בשביל הביקור במערה, יצרו שביל בסימון שקוף המכווין למערת ספונים. מומלץ להשאיר זמן להתרשם בפנים, חשוב להצטייד בפנסים.

מהפינה הדרום מזרחית של המערה, יוצא שביל בסימון כחול שאיתו עליכם להמשיך. לאחר כ- 400 מ' של הליכה, תתחילו במגמת ירידה לערוץ הנחל. ממשיכים הליכה על בשביל הכחול, נהנים מהתצפית היפה בדרך, עוצרים במקומות שקטים ונהנים לנשנוש קל, רואים במורד השביל, בית בד וגת עתיקים החצובים בסלע. בפיצול השבילים שתיפגשו- כחול ואדום, יש להמשיך עם המסלול האדום- שמאלה, לכיוון מערב, עד שמגיעים חזרה לחניה.

חניוני לילה באזור: חניון פיתחת נחל אורן, חניון האגם, מחצבות קדומים.